סיפור גבורה מעורר השראה – הכול על אודות סיפורו של רפי אדרעי ז"ל

רפי אדרעי היה לוחם אמיץ שהגן ביחד עם חבריו על המולדת, וזאת לאחר התפרצות מלחמת העצמאות. אדרעי, אשר נולד וגדל בעיר צפת נולד למשפחה שורשית וערכית שרואה בהגנת המולדת כחלק בלתי נפרד מהחובה המוסרית המוטלת על כל אחד מבני המשפחה, ועל כן אין זה מפתיע כי לאחר הכרזת המדינה ועם פרוץ המלחמה החליט אדרעי להילחם בקור רוח ועם תעוזה רבה באויב, עד לנפילתו לאחר הפצצה של המצרים. מאז מותו פועלים בני משפחתו למען הנצחה של סיפור הגבורה מעורר ההשראה שלו, ועל כן בחרנו להציג את כל מה שצריך לדעת אודות סיפורו של רפי אדרעי ז"ל.

רפי אדרעי – לוחם אמיץ עם סיפור גבורה מעורר השראה

רפי אדרעי נולד וגדל בעיר צפת. בנעוריו לקח חלק בפעילות התנדבותית במסגרת של תנועת הנוער ואף התמסר באופן מלא להדרכה של בני נוער, כל זאת מתוך מטרה להוביל ליצירה של מענה חינוכי שמגיע לידי ביטוי באהבה למולדת. בעת גיוסו לצבא בהגיעו לגיל 18 התקבל רפי אדרעי לתפקיד של מ"כ ואף התמחה בהחבאה של סליקים, כאשר בתחום הזה פיתח מומחיות שהפה אותו לחייל בולט מאוד גם במלחמה. סיפור הגבורה שלו התפרסם בעקבות מעשה הירואי שבמסגרתו תלה באומץ את דגל ישראל על גג בניין, וזאת לאחר שצפת הייתה אחת מהערים הראשונות שנכבשו על ידי האויב. במסגרת הלחימה העזה החליט אדרעי להצטרף לחבריו ולנצל את הכישורים אותם רכש לטובת הגנה על המולדת. אדרעי שימש כשומר על הסליקים של האויב ואף הוביל ליצירה של מערך לחימה שהתנהל בקור רוח ועם עוצמה, עד אשר מצא את מותו בהפגזה מסיבית על משלט בסמוך ליישוב רביבים.

 

 

הוא נקבר בתחילה ביישוב רוחמה, ובהמשך על פי בקשת המשפחה נקבר בראש פינה. מותו זעזע את בני משפחתו ואת הקהילה בעיר צפת אשר ראתה בסיפור שלו כחלק בלתי נפרד מאהבת המולדת והקדשת חייו למען האחר. על כן, החליטו בני המשפחה שלא לשבת מהצד אלא לפעול לטובת ההנצחה שלו, באמצעות גיוס של כספים מהציבור. במסגרת המבצע הזה גייסה המשפחה מעל לשלושה מיליון ₪ כך שניתן יהיה להקים בעיר בה נולד וגדל את בית יד לבנים המהווה מקום מפגש למשפחות שכולות לצד הציבור הרחב.

הנצחה שמגיעה לידי ביטוי גם בפעילות חברתית

משפחת אדרעי היא משפחה שורשית שממשיכה את דרכו של אדרעי במגוון דרכים. רפי אדרעי מעמותת אחינועם שנולד וגדל על פי סיפור הגבורה של דודו האהוב החליט להקים ביחד עם אחיו איל אדרעי וכן משה אדרעי עמותה הנקראת על שם אב המשפחה ומתמקדת בצמצום פערים בחברה הישראלית לצד פעילות חברתית ענפה שמתרחשת גם בעיר צפת, וזאת על ידי קידום של תוכנית חינוך מוזיקלי לצד שיפוץ מבנים. העשייה החברתית שמגיעה לידי ביטוי הן בהקמה של עמותה והן בהקמה של בית  יד לבנים היא זו שמאפשרת להמשיך את זכרו ומורשתו של רפי אדרעי ז"ל.

לסיכום

רפי אדרעי ז"ל היה לוחם אמיץ שהפגין נחישות רבה עוד כשהיה נער והדריך נערים ונערות בעיר צפת ועד שהחליט לתלות את דגל מדינת ישראל לאחר שהבריטים עזבו את המדינה. עם פרוץ הלחימה הצטרף לחבריו ולחם בתעוזה, עד אשר נפל בקרב. מאז ועד היום פועלים בני משפחתו למען הנצחתו והמשך המורשת שאותה השאיר ונשארה עד היום, כחלק מאהבת המולדת והציונות המזוהה עם משפחת אדרעי לדורותיה.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו!

היופי של הים

נגישות